Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Řešení Business Intelligence
Dzimko, Miroslav ; Achimský,, Karol (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce prezentuje zhodnocení současného stavu systému firmy, identifikace kritických oblastí a oblastí vhodných pro zlepšení. Na základě teoretických poznatků a výsledku analýz je navržen komerční Business Intelligence software, který podpoří zkvalitnění a zefektivnění systému pro podporu rozhodování firmy a zavedení pokročilého systému Quality Culture. Práce odhaluje kritická místa firemního prostředí a otevírá prostor pro návrh zlepšení systému.
Factors influencing customer profitability: an empirical examination in noncontractual settings
Hanuska, Norbert ; Kyjonka, Vladimír (vedoucí práce) ; Král, Jaroslav (oponent)
Porozumění, jak řídit vztah se zákazníky, se stalo důležitým tématem pro akademiky i praktiky v posledních letech. Efektivita a profitabilita obchodních vztahů může být do značné míry zlepšena identifikací hnacích faktorů nejvíc profitabilních zákazníků a jejich použití pro marketingové cílení na dané zákazníky. V této studii identifkujeme charakteristiky jako průměrná útrata během jedné obchodní transakce, délka vztahu zákazníka s firmou, úroveň nakupování různých produktových kategorií a také demografické charakteristiky jako věk a pohlaví jako důležité faktory nejlepších zákazníků. Výsledky této studie mají relevantní dopady jak pro akademiky zkoumající charakteristiky nejprofitabilnějších zákazníků v prostředí, kde zákazník není vázán kontraktem, tak pro praktiky, kterým výsledky můžou pomoct při vytváření efektivních marketingových strategií. Navíc výsledky procesu získávání vědomostí o zákaznících prostřednictvím různých data miningových technik přispívá k identifikaci vhodnosti použití těchto metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Návrh a aplikace modelu pro testování implementace nové části DWH na platformě Teradata
Lysáček, Jakub ; Matuštík, Ondřej (vedoucí práce) ; Meixner, Jiří (oponent)
Práce se zaměřuje na aplikaci teorie softwarového testování na testování v oblasti datových skladů. Hlavním cílem práce je představení vybrané teorie z oblasti testování softwaru a její analogické použití v oblasti testování datových skladů. Součástí hlavního cíle je představení architektonického modelu procesu testování a zaměření se na problematickou část oblasti testování datových skladů. Dílčím cíle práce je ověření problematické části modelu na příkladovém scénáři. Dílčí cíl se dělí na sběr a kategorizaci požadavků a na demonstraci ovlivnění procesu testování vlivem změny požadavků, dostupných zdrojů a specifickým prostředím systému Teradata. V teoretické části jsou shrnuty vybrané poznatky z teorie testování softwaru, které jsou s pomocí dostupné literatury převedeny do oblasti datových skladů. Kapitola představuje fáze testování datových skladů a konkrétní cíle testování dané fáze. Dále kapitola popisuje kategorizaci dimenzí kvality dle modelu FURPS a vybrané způsoby klasifikace priority požadavků. Ve druhé části je představen architektonický model procesu testování, jehož entity jsou detailně popsány. Následně se část zaměřuje na oblast sběru a vyhodnocení požadavků, ve které je představen vliv času, dostupných zdrojů a požadované kvality na nastavení procesu testování. V praktické části je na příkladu představena probíraná problematická část, tedy sběr požadavků, jejich přiřazení k dimenzím kvality a kategorizace dle jejich priority. Následně je představen vliv projektových zdrojů a požadavků na rozsah testování. Praktická část ukázala, že sběr požadavků a určení jejich priorit umožňuje utřídit rozsah testování do logických a přehledných celků, určit role a jejich zodpovědnosti a agilně reagovat na po-žadavky projektu, které se mohou měnit. Práce také ukázala, že změny rozsahu testování s sebou nesou určitá rizika, která je nutné zvážit.
Factors influencing customer profitability: an empirical examination in noncontractual settings
Hanuska, Norbert ; Kyjonka, Vladimír (vedoucí práce) ; Král, Jaroslav (oponent)
Porozumění, jak řídit vztah se zákazníky, se stalo důležitým tématem pro akademiky i praktiky v posledních letech. Efektivita a profitabilita obchodních vztahů může být do značné míry zlepšena identifikací hnacích faktorů nejvíc profitabilních zákazníků a jejich použití pro marketingové cílení na dané zákazníky. V této studii identifkujeme charakteristiky jako průměrná útrata během jedné obchodní transakce, délka vztahu zákazníka s firmou, úroveň nakupování různých produktových kategorií a také demografické charakteristiky jako věk a pohlaví jako důležité faktory nejlepších zákazníků. Výsledky této studie mají relevantní dopady jak pro akademiky zkoumající charakteristiky nejprofitabilnějších zákazníků v prostředí, kde zákazník není vázán kontraktem, tak pro praktiky, kterým výsledky můžou pomoct při vytváření efektivních marketingových strategií. Navíc výsledky procesu získávání vědomostí o zákaznících prostřednictvím různých data miningových technik přispívá k identifikaci vhodnosti použití těchto metod. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Řešení Business Intelligence
Dzimko, Miroslav ; Achimský,, Karol (oponent) ; Kříž, Jiří (vedoucí práce)
Diplomová práce prezentuje zhodnocení současného stavu systému firmy, identifikace kritických oblastí a oblastí vhodných pro zlepšení. Na základě teoretických poznatků a výsledku analýz je navržen komerční Business Intelligence software, který podpoří zkvalitnění a zefektivnění systému pro podporu rozhodování firmy a zavedení pokročilého systému Quality Culture. Práce odhaluje kritická místa firemního prostředí a otevírá prostor pro návrh zlepšení systému.
Vývoj a význam Business Intelligence v období ekonomické krize
Prchlík, Tomáš ; Slánský, David (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Cílem této diplomové práce je vytvořit komplexní přehled toho, jak ekonomická ovlivnila vývoj trhu Business Intelligence. Úvodní část je věnována obecným principům Business Inteligence technologií. Následuje analýza a identifikace problémů komerčního sektoru spojených s nedávným hospodářkým úpadkem, ale i nedostatků, kterých se vedení podniků dopouští v dobách ekonomického růstu, a návrh řešení těchto problémů pomocí aplikací Business Intelligence. Další část práce se zaměřuje na globální anlýzu přínosů těchto řešení a jejich budoucího vývoje. Jako argumentace pro podtržení významu BI slouží závěrečná část práce, která má za úkol rozebrat jednotlivé uspěšné implementace BI v různých podnicích operujících v nejrůznějších odvětvích. Práce si klade za cíl nejen zanalyzovat a zdokumentovat vývoj a změnu chápání Business Inteligence v průběhu ekonomické krize, ale také motivovat případné čtenáře z řad managemtu ke zvážení, zda by neměli apelovat na pořízení BI ve svých podnicích. Práce by jim měla dokázat, že pokud v krizi investují do Business Intelligence, nebudou muset následněsahat k nepopulárním řešením problémůve svých podnicích. To, že je téma práce aktuální, podtrhuje vývoj situace světové ekonomiky. Pokud světová ekonomika nenabere v nejbližší době správný směr, stojíme na počátku další, možná ještě významnější krize. V příloze jsou shrnuty vstupy BI aplikací, různé postupy zpracování a analýz těchto informací a možnosti použití jejich výstupů pro zlepšení fungování podniku.
Architektura datových skladů v bankovnictví
Bureš, Petr ; Pour, Jan (vedoucí práce) ; Meixner, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá architekturou datových skladů a vlivy, které v bankovním sektoru utvářejí její podobu. Prostřednictvím splnění tří dílčích cílů -- vymezením požadavků bank na datové sklady, provedením analýzy datového skladu v konkrétní bance a srovnáním řešení datových skladů napříč českými bankami -- se práce snaží tyto vlivy definovat a analyzovat jejich dopady na architekturu bankovních datových skladů. Práce nejprve čtenáře stručně seznamuje s teoretickým základem problematiky datových skladů a business intelligence (BI). Druhá část po odvození východisek pro implementaci BI řešení v bankách na praktickém příkladě syntetizuje požadavky bank na datové sklady a následně analyzuje jejich odraz v architektuře datového skladu v prostředí konkrétní bankovní instituce. Třetí část diplomové práce aplikuje závěry předchozích částí práce a sestavením dotazníku navrhuje způsob, jakým je možné realizovat srovnání architektury datových skladů v českých bankách. Přínos této práce představuje aplikaci teoretických poznatků o vztahu mezi zralostí BI, požadavky na BI a architekturou datového skladu do podoby návrhu nástroje, který formou dotazníku a modelu pro jeho vyhodnocení umožňuje provést srovnání bankovních datových skladů s ohledem na vyspělost podnikové BI a podnikových predispozic pro určitou architekturu. Tento nástroj může po určitých úpravách tvořit základ pro vytvoření univerzálního nástroje vhodného i pro provádění analogického srovnávání datových skladů v jiných odvětvích ekonomiky a pomoci tak lépe porozumět vztahům mezi informačními potřebami podniků, využívanými řešeními BI a datovými sklady.
Implementace BI ve stavebnictví
Melichar, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na oblast strategického měření výkonnosti podniku a na oblast Business Intelligence. Hlavní cíle této diplomové práce jsou: definování strategických cílů stavební společnosti pomocí konceptu Balanced Scorecard, přiřazení konkrétních metrik těmto cílům a návrh implementace aplikace Business Intelligence ? tedy vytvoření datového skladu z primárních dat společnosti, n-dimenzionálních OLAP kostek a ukázkových uživatelských reportů. Výchozí teoretický základ je popsán v první části práce, kde jsou definovány základní pojmy z oblasti strategického řízení podniku, konceptu Balanced Scorecard a oblasti řešení Business Intelligence. V praktické části práce jsou definovány strategické cíle analyzované stavební společnosti a těmto cílům jsou přiřazeny konkrétní ukazatele (metriky, měřítka). Výstupem této kapitoly je taktéž souhrnná strategická mapa společnosti obsahující zmíněné strategické cíle, příslušné metriky a komentář objasňující vzájemné vazby těchto cílů. Nad poskytnutými daty je s pomocí nástrojů BI vytvořen datový sklad a multidimenzionální OLAP kostky. Výsledkem je také ukázka vybraných uživatelských reportů spolu s interpretací naměřených hodnot. Přínosy této práce jsou jednak model řízení podniku dle konceptu BSC, který napomáhá k upřesnění strategických cílů a návrh implementace aplikace BI, která by měla pomocí definovaných metrik usnadnit sledování plnění těchto cílů. Tato diplomová práce může managementu podniků stavebního průmyslu poskytnout přehled o technologiích BI a možnostech jejich praktického využití.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.